Skræddersyede Escape Games

Ønsker du som skole, ungdomsuddannelse, udviklings/videnscenter, børn og unge enhed, UU center, jobcenter, bibliotek humanitær organisation etc en nytænkende metode til at formidle læring? En metode der er samarbejdorienterende, motiverende, underholdende og kan få langt de fleste op af stolene? Eller har du som privat eller offentlig virksomhed/organisation brug for et indlæg til dit næste personalearrangement, hvor trivsel er i fokus?


Jeg har stor erfaring med at udvikle skræddersyede Escape Games til at formidle specifikke buskaber eller læring. Efter dialog med dig oversætter jeg dine budskaber eller viden til gåder og krydrer med andre gamificerende elementer. Spillerne ledes ind i motiverende universer, hvor gåderne er bundet  sammen med nærværende storytelling. 


Spillene udvikles i et tranportabelt format og leveres, hvor du ønsker det. Der medfølger en manual, og de kan derfor spilles uden min tilstedeværelse.

Hvis du ønsker at booke mig, som gamemaster fx. til et personalearrangement, er dette også en mulighed.


Se eksempler på mine spil herunder. 

Det Dramatiske Selskab


Det Dramatiske Selskab er et unikt personalearrangement som indholder et skræddersyet analogt Escape Game, der belyser kompleksiteten i en beslutningsproces, hvor der kan være mange perspektiver på, hvorfor en beslutning ikke når i mål.

Spillerne løser missioner som handler om at udforske perspektiver, være undersøgende, have fingerspidsfornemmelse og via kommunikation nå frem til løsninger. Konceptet er kombineret med old school teambuilding, facilitering og refleksion. Storytelling, lokation og forplejning går op i en højere enhed, der skaber en unik helstøbt oplevelse. Arrangementet er velegnet til grupper for ca. 16-30 deltagere.



"En sjov og anderledes måde, at lære nye hjælpemidler at kende".

Elev 5. klasse



"Det var sjovt, og så lærte jeg noget på samme tid. Synes det var godt, at vi skulle arbejde sammen".

Elev 6. klasse


"Det var sjovt men nogle af opgaverne var lidt svære- så godt med ledetråde i spillet".

Elev 4. klasse


"Spillet skaber værdi både for de ordblinde elever men også for lærerne og klassekammeraterne, som gerne vil vide mere om ordblindhed og LST. Jeg er vild med tanken om, at de ordblinde elever tager spillet med i deres egne klasser og agerer gamemaster, efter de selv har spillet det".

Specialpædagogisk konsulent CFU


"Professionelt udført, lækre materialer med en stor detaljegrad der gør at eleverne motiveres af

spillet. Man er ikke i tvivl om, at spillet er afprøvet på mange "rigtige" elever, inden det stod færdigt".

Læsevejleder i grundskolen



Genvejen 

Et ressourceorienteret Escape Game-

målrettet elever som er udfordret af ordblindhed. Vejledende aldersgruppe er

4.- 6. klasse. Spillet anvendes også til ældre elever. Læs mere under teksten "fleksibelt materiale".

Spillet fås både på dansk og på engelsk.


Formål med spillet -


  • At give eleverne en teambuilding oplevelse, hvor de får erfaring og succes med at anvende mobil- venlige hjælpemidler, så de fremadrettet vil være mere motiverede for at tage disse hjælpemidler i brug - og ikke mindst være i stand til at vælge imellem dem. Alle opgaverne i spillet er designet således, at eleverne skal bruge forskellige funktioner i Prizmo Go, Claro ScanPen og Google Lens, til at løse gåderne. Såfremt der et ønske om at afprøve andre apps, er dette også en mulighed.
  • At eleverne bliver fortrolige med at oversætte fremmedsproglige tekster.
  • At eleverne træner lyttestrategier, det at kunne pausere en tekstoplæsning og tilpasse hastighed.
  • At eleverne træner problemløsning, kreativ tænkning og strukturering af opgaver.


Det sekundære formål -spillet kan også spilles af forældre, søskende, lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og en nuanceret forståelse af ordblindhed. Denne gruppe opnår naturligvis også træning i samarbejde, problemløsning, strukturering af opgaver og kreativ tænkning.

 


Spillet hedder "Genvejen" som et billede på, at anvendelsen af hjælpemidlerne gør elevernes vej, gennem uddannelsessystemet og fritidslivet, mindre besværlig.


Storytellingen i - og omkring spillet har følgende pointer:"Du er mere end din ordblindhed", "Der er mange veje til målet", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".


    1. Ét spil kan rumme 4-5 elever og kan anvendes igen og igen til en ny gruppe.
    2. Hvert spil indeholder 6 missioner. Billederne viser, et udvalg af missionerne. Alle materialerne er pakket i en rygsæk til ét samlet spil.
    3. Spillet har en spilletid på ca. 60 minutter efter introduktion. Det har et transportabelt format og kan bestilles enten til en gruppe eller som klassesæt.Der medfølger en udførlig manual.Efter gennemlæsning af manual fungerer spillet som plug and play.


    Fleksibelt materiale:

    Det er vigtigt, at eleverne får en succesoplevelse gennem spillet. Materialet tilbyder derfor en fleksibilitet.


    • Sværhedsgraden kan justeres ved at gamemaster (personen der faciliterer spillet) giver eleverne flere eller færre ledetråde.
    • Hertil kan spilletiden forlænges eller undlades.
    • Gruppernes størrelse kan reduceres, hvis det vurderes at være mere hensigtsmæssigt for de pågældende elever.
    • Man kan vælge at være flere gamemasters eller at være færre grupper, der spiller spillet på samme tid. 


    PRIS:

    Alle priser er inklusiv levering, en times face to face introduktion og en spilmanual.

     

    1 spil (4-5 spillere)= 2600 kr. ekskl. moms

    2 spil (8-10 spillere)= 3900 kr. ekskl. moms

    3 spil (12-15 spillere)= 5300 kr. ekskl. moms

    4 spil (16-20 spillere)= 6700 kr. ekskl. moms

    5 spil (20-25 spillere)= 8100 kr. ekskl. moms

    6 spil (24-30 spillere)= 9500 kr. ekskl. moms

    7 spil (28- 35 spillere)= 10.900 kr ekskl. moms


    LEVERINGSTID 3-4 UGER