Genvejen 


Et ressourceorienteret Escape Game målrettet børn som er udfordret af ordblindhed. Vejledende aldersgruppe er 4.-6.klasses elever. Spillet anvendes også af ældre elevgrupper. Læs mere under overskriften "Fleksibelt materiale". Spillet fås både på dansk og på engelsk.



Det primære formål med spillet er at give eleverne en teambuilding oplevelse, hvor de får erfaring og succes med at anvende mobil- venlige hjælpemidler, så de fremadrettet vil være mere motiverede for at tage disse hjælpemidler i brug - og ikke mindst være i stand til at vælge imellem dem. Alle opgaverne i spillet er designet således, at eleverne skal bruge forskellige funktioner i Prizmo Go, Claro ScanPen og Google Lens, til at løse gåderne. Såfremt der et ønske om at afprøve andre apps, er dette også en mulighed.


Det sekundære formål - spillet kan også spilles af forældre, søskende, lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og en nuanceret forståelse af ordblindhed. 


Spillet hedder "Genvejen" som et billede på, at anvendelsen af hjælpemidlerne gør elevernes vej, gennem uddannelsessystemet og fritidslivet, mindre besværlig.


Storytellingen i - og omkring spillet har følgende pointer:"Du er mere end din ordblindhed", "Der er mange veje til målet", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".


    1. Ét spil kan rumme 4-5 elever og kan anvendes igen og igen til en ny gruppe.
    2. Hvert spil indeholder 6 missioner. Billederne viser, et udvalg af missionerne. Alle materialerne er pakket i en rygsæk til ét samlet spil.
    3. Spillet har en spilletid på ca. 60 minutter efter introduktion. Det har et transportabelt format og kan bestilles enten til en gruppe eller som klassesæt.Der medfølger en udførlig manual.Efter gennemlæsning af manual fungerer spillet som plug and play.


    Fleksibelt materiale:

    Det er vigtigt, at eleverne får en succesoplevelse gennem spillet. Materialet tilbyder derfor en fleksibilitet.


    • Sværhedsgraden kan justeres ved at gamemaster (personen der faciliterer spillet) giver eleverne flere eller færre ledetråde.
    • Hertil kan spilletiden forlænges eller undlades.
    • Gruppernes størrelse kan reduceres, hvis det vurderes at være mere hensigtsmæssigt for de pågældende elever.
    • Man kan vælge at være flere gamemasters eller at være færre grupper, der spiller spillet på samme tid. 


    PRIS:

    Alle priser er inklusiv levering, en times face to face introduktion og en spilmanual.

     

    1 spil (4-5 spillere)= 2600 kr. ekskl. moms

    2 spil (8-10 spillere)= 3900 kr. ekskl. moms

    3 spil (12-15 spillere)= 5300 kr. ekskl. moms

    4 spil (16-20 spillere)= 6700 kr. ekskl. moms

    5 spil (20-25 spillere)= 8100 kr. ekskl. moms

    6 spil (24-30 spillere)= 9500 kr. ekskl. moms

    7 spil (28- 35 spillere)= 10.900 kr ekskl. moms


    LEVERINGSTID 3-4 UGER



    Opportunities


    Et ressourceorienteret Escape Game målrettet unge som er udfordret af ordblindhed. Vejledende aldersgruppe er 7.-10.klasses elever. Spillet anvendes også af ældre elevgrupper. Læs mere under overskriften "Fleksibelt materiale". Spillet fås både på dansk og på engelsk.



    Det primære formål med spillet er at give de unge en teambuilding oplevelse, hvor de får erfaring og succes med at anvende mobil- venlige hjælpemidler, så de fremadrettet vil være mere motiverede for at tage disse hjælpemidler i brug - og ikke mindst være i stand til at vælge imellem dem. Alle opgaverne i spillet er designet således, at de unge skal bruge forskellige funktioner i Prizmo Go,    Claro ScanPen og Google Lens, til at løse gåderne.Såfremt der et ønske om at afprøve andre apps, er dette også en mulighed.


    Det sekundære formål -spillet kan også spilles af forældre, søkende, lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og en nuanceret forståelse af ordblindhed.


    Spillet hedder "Opportunities" som en illustration af, at anvendelsen af LST hjælpemidler, åbner døre for en masse muligheder i de unges fremtidige uddannelsesliv og ungdomsliv generelt. Storytellingen i - og omkring spillet er bygget op omkring følgende pointer: "Du er mere end din ordblindhed", "Verden står åben" "Mulighederne er mange, men der vil være bump på vejen", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".


      1. Ét spil kan rumme 4-5 unge og kan anvendes igen og igen til en ny gruppe.
      2. Hvert spil indeholder 6 missioner. Billederne viser, et udvalg af missionerne. Alle materialerne er pakket i en taske til ét samlet spil.
      3. Spillet har en spilletid på ca. 60 minutter efter introduktion. Det har et transportabelt format og kan bestilles enten til en gruppe eller som klassesæt.Der medfølger en udførlig manual. Efter gennemlæsning af manual fungerer spillet som plug and play.


      Fleksibelt materiale:

      Det er vigtigt, at de unge får en succesoplevelse gennem spillet.Materialet tilbyder derfor en fleksibilitet.


      • Sværhedsgraden kan justeres ved at gamemaster (personen der faciliterer spillet) giver de unge flere eller færre ledetråde.
      • Hertil kan spilletiden forlænges eller undlades.
      • Gruppernes størrelse kan reduceres, hvis det vurderes at være mere hensigtsmæssigt for de pågældende unge.
      • Man kan vælge at være flere gamemasters eller at være færre grupper, der spiller spillet på samme tid.


      PRIS:

      Alle priser er inklusiv levering, en times face to face introduktion og en spilmanual.

       

      1 spil (4-5 spillere)= 2600 kr. ekskl. moms

      2 spil (8-10 spillere)= 3900 kr. ekskl. moms

      3 spil (12-15 spillere) = 5300 kr. ekskl. moms

      4 spil (16-20 spillere) = 6700 kr. ekskl. moms

      5 spil (20-25 spillere)= 8100 kr. ekskl. moms

      6 spil (24-30 spillere)= 9500 kr. ekskl. moms

      7 spil (28- 35 spillere)= 10900 kr ekskl. moms


      LEVERINGTID 3-4 UGER


      TALK

      Talk er et 3 timers personalearrangement udviklet i samarbejde med Green Adventure(https://www.greenadventure.dk/) med fuld fokus på teambuilding, arbejdsmiljø, leg og kommunikation. Arrangementet er målrettet personalegrupper a 10-40 personer og er velegnet til teambuildingsdage, arbejdesmiljø dage eller stop op dage.



      Motivation på spil


      Et trænings- og implementeringsspil udviklet i samarbejde med

       Maria Schack(https://www.mariaschack.dk/). Spillet er baseret på

      "Den Motiverende Samtales" teknik. Det er målrettet pædagoger, socialrådgivere, mentorer, vejledere, rusmiddelbehandlere, jobcentre etc, der ønsker en evidensbaseret og effektiv samtaleteknik i arbejdet med menneskers motivation og handlekraft. Gennem spillet trænes teknikken og tilgangen bag "Den Motiverende Samtale" krydret med funfactor og andre gamificerende elementer. Spillet er let at anvende og fleksibelt i forhold til tid og niveau. Spillet bestilles hos Maria Shack.