Skræddersyede Escape Games

Ønsker du som skole, ungdomsuddannelse, udviklings center, UU center eller humanitær organisation en nytænkende metode til at formidle læring? En metode der er samarbejdorienterende, motiverende, underholdende og kan få langt de fleste op af stolene? Eller har du som privat eller offentlig virksomhed/organisation brug for et indlæg til dit næste personalearrangement, hvor trivsel er i fokus?


Jeg har stor erfaring med at udvikle skræddersyede Escape Games til at formidle specifikke buskaber eller læring. Efter dialog med dig oversætter jeg dine budskaber eller viden til gåder og krydrer med andre gamificerende elementer. Spillerne ledes ind i motiverende universer, hvor gåderne er bundet  sammen med nærværende storytelling. 


Spillene udvikles i et tranportabel format og leveres, hvor du ønsker det. Der medfølger en manual, og de kan derfor spilles uden min tilstedeværelse.

Hvis du ønsker at booke mig, som gamemaster fx. til et personalearrangement, er dette også en mulighed.


Se eksempler på mine spil herunder. 



"En sjov og anderledes måde, at lære nye hjælpemidler at kende".

Elev 5. klasse



"Det var sjovt, og så lærte jeg noget på samme tid. Synes det var godt, at vi skulle arbejde sammen".

Elev 6. klasse


"Det var sjovt men nogle af opgaverne var lidt svære- så godt med ledetråde i spillet".

Elev 4. klasse


"Spillet skaber værdi både for de ordblinde elever men også for lærerne og klassekammeraterne, som gerne vil vide mere om ordblindhed og LST. Jeg er vild med tanken om, at de ordblinde elever tager spillet med i deres egne klasser og agerer gamemaster, efter de selv har spillet det".

Specialpædagogisk konsulent CFU


"Professionelt udført, lækre materialer med en stor detaljegrad der gør at eleverne motiveres af

spillet. Man er ikke i tvivl om, at spillet er afprøvet på mange "rigtige" elever, inden det stod færdigt".

Læsevejleder i grundskolen



Genvejen 

Et ressourceorienteret Escape Game-

målrettet elever som er udfordret af ordblindhed. Vejledende aldersgruppe er

4.- 6. klasse. Spillet anvendes også til ældre elever. Læs mere under teksten "fleksibelt materiale".

Spillet fås både på dansk og på engelsk.


Formål med spillet -


  • At give eleverne en teambuilding oplevelse, hvor de får erfaring og succes med at anvende mobil- venlige hjælpemidler, så de fremadrettet vil være mere motiverede for at tage disse hjælpemidler i brug - og ikke mindst være i stand til at vælge imellem dem. Alle opgaverne i spillet er designet således, at eleverne skal bruge forskellige funktioner i Prizmo Go, Claro ScanPen og Google Lens, til at løse gåderne. Såfremt der et ønske om at afprøve andre apps, er dette også en mulighed.
  • At eleverne bliver fortrolige med at oversætte fremmedsproglige tekster.
  • At eleverne træner lyttestrategier, det at kunne pausere en tekstoplæsning og tilpasse hastighed.
  • At eleverne træner problemløsning, kreativ tænkning og strukturering af opgaver.


Det sekundære formål -spillet kan også spilles af forældre, søskende, lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og en nuanceret forståelse af ordblindhed. Denne gruppe opnår naturligvis også træning i samarbejde, problemløsning, strukturering af opgaver og kreativ tænkning.

 


Spillet hedder "Genvejen" som et billede på, at anvendelsen af hjælpemidlerne gør elevernes vej, gennem uddannelsessystemet og fritidslivet, mindre besværlig.


Storytellingen i - og omkring spillet har følgende pointer:"Du er mere end din ordblindhed", "Der er mange veje til målet", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".


    1. Ét spil kan rumme 4-5 elever og kan anvendes igen og igen til en ny gruppe.
    2. Hvert spil indeholder 6 missioner. Billederne viser, et udvalg af missionerne. Alle materialerne er pakket i en rygsæk til ét samlet spil.
    3. Spillet har en spilletid på ca. 60 minutter efter introduktion. Det har et transportabelt format og kan bestilles enten til en gruppe eller som klassesæt.Der medfølger en udførlig manual.Efter gennemlæsning af manual fungerer spillet som plug and play.


    Fleksibelt materiale:

    Det er vigtigt, at eleverne får en succesoplevelse gennem spillet. Materialet tilbyder derfor en fleksibilitet.


    • Sværhedsgraden kan justeres ved at gamemaster (personen der faciliterer spillet) giver eleverne flere eller færre ledetråde.
    • Hertil kan spilletiden forlænges eller undlades.
    • Gruppernes størrelse kan reduceres, hvis det vurderes at være mere hensigtsmæssigt for de pågældende elever.
    • Man kan vælge at være flere gamemasters eller at være færre grupper, der spiller spillet på samme tid. 


    PRIS:

    Alle priser er inklusiv levering, en times face to face introduktion og en spilmanual.

     

    1 spil (4-5 spillere)= 2600 kr. ekskl. moms

    2 spil (8-10 spillere)= 3900 kr. ekskl. moms

    3 spil (12-15 spillere)= 5300 kr. ekskl. moms

    4 spil (16-20 spillere)= 6700 kr. ekskl. moms

    5 spil (20-25 spillere)= 8100 kr. ekskl. moms

    6 spil (24-30 spillere)= 9500 kr. ekskl. moms

    7 spil (28- 35 spillere)= 10.900 kr ekskl. moms


    LEVERINGSTID 3-4 UGER


    Genvejen - Fridas rejse

    En udvidelse til Genvejen som kan bruges af både nye spillere og dem, der allerede har prøvet Genvejen.Målgruppen for Fridas rejse er børn og unge udfordret af ordblindhed, spillet er velegnet til elever fra 5. - 7. klasse, men kan også anvendes af ældre elever.

    Har du allerede Genvejen på din hylde? Så kan du genbruge rygsækken og flere af materialerne. Alt, hvad du behøver, er nogle ekstra dele, en mappe med nye opgaver, en spilmanual og en pakkevejledning. Det er enkelt at omdanne Genvejen til Fridas rejse - et fleksibelt læringsmateriale, der giver spillerne en ny oplevelse med fokus på genbrug, genanvendelighed og LST.


    Formål med spillet -


    • At eleverne træner brugen af tale til tekst.
    • At eleverne får øvelse i at anvende telefonens indbyggede tekstoplæsning funktion.

    • At eleverne opnår erfaring og succes med at scanne tekster og få dem læst op ved brugen af mobilvenlige LST hjælpemidler, fx Prizmo Go(iPhone), ClaroScanPen(Android) og Google Lens.  
    • At eleverne træner lyttestrategier, det at kunne pausere en tekstoplæsning og tilpasse hastighed.
    • At eleverne træner problemløsning, kreativ tænkning og strukturering af opgaver.
    • At eleverne får en teambuildingoplevelse.
    • At eleverne får en succesoplevelse.


      Det sekundære formål - spillet kan også spilles af forældre, søskende, lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og en nuanceret forståelse af ordblindhed.

      Denne gruppe opnår naturligvis også træning i samarbejde, problemløsning, strukturering af opgaver og kreativ tænkning.


      Spillet hedder "Genvejen -Fridas Rejse" som et billede på, at anvendelsen af hjælpemidlerne gør elevernes vej, gennem uddannelsessystemet og fritidslivet, mindre besværlig.


      Storytellingen i - og omkring spillet har følgende pointer:"Du er mere end din ordblindhed", "Der er mange veje til målet", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".


        1. Ét spil kan rumme 4-5 elever og kan anvendes igen og igen til en ny gruppe.
        2. Hvert spil indeholder 6 missioner. Billederne viser, et udvalg af missionerne. Alle materialerne er pakket i en rygsæk til ét samlet spil.
        3. Spillet har en spilletid på ca. 45 minutter efter introduktion. Det har et transportabelt format og kan bestilles enten til en gruppe eller som klassesæt.Der medfølger en udførlig manual.Efter gennemlæsning af manual fungerer spillet som plug and play.


        Fleksibelt materiale:

        Det er vigtigt, at eleverne får en succesoplevelse gennem spillet. Materialet tilbyder derfor en fleksibilitet.


        • Sværhedsgraden kan justeres ved at gamemaster (personen der faciliterer spillet) giver eleverne flere eller færre ledetråde.
        • Hertil kan spilletiden forlænges eller undlades.
        • Gruppernes størrelse kan reduceres, hvis det vurderes at være mere hensigtsmæssigt for de pågældende elever.
        • Man kan vælge at være flere gamemasters eller at være færre grupper, der spiller spillet på samme tid. 


        INTRO PRIS FOR UDVIDELSEN Fridas rejse 650 kr. eksklusiv moms og forsendelse.

        Tilbuddet gælder til og med d. 01.03.2025.


        Køber du det originale spil Genvejen i kombination med udvidelsen, får du en rabat på 10 procent.


        Ønsker du at købe Fridas Rejse som en separate taske, hvor du ikke genbruger materialerne fra Genvejen, gives en intropris på 1250 kr eksklusiv moms.

        Tilbuddet gælder til og med d. 01.03.2025.


        LEVERINGSTID 3-4 UGER


        Opportunities

        Et ressourceorienteret Escape Game-

        målrettet unge som er udfordret af ordblindhed. Vejledende aldersgruppe er 7.-10.klasse. Spillet anvendes også af ældre elevgrupper. Læs mere under teksten "fleksibelt materiale". 


        Formål med spillet -


        • At give eleverne en teambuilding oplevelse, hvor de får erfaring og succes med at anvende mobil- venlige hjælpemidler, så de fremadrettet vil være mere motiverede for at tage disse hjælpemidler i brug - og ikke mindst være i stand til at vælge imellem dem. Alle opgaverne i spillet er designet således, at eleverne skal bruge forskellige funktioner i Prizmo Go, Claro ScanPen og Google Lens, til at løse gåderne. Såfremt der et ønske om at afprøve andre apps, er dette også en mulighed.
        • At eleverne bliver fortrolige med at oversætte fremmedsproglige tekster.
        • At eleverne træner lyttestrategier, det at kunne pausere en tekstoplæsning og tilpasse hastighed.
        • At eleverne træner problemløsning, kreativ tænkning og strukturering af opgaver.


        Det sekundære formål -spillet kan også spilles af forældre, søskende, lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og en nuanceret forståelse af ordblindhed. Denne gruppe opnår naturligvis også træning i samarbejde, problemløsning, strukturering af opgaver og kreativ tænkning.


        Spillet hedder "Opportunities" som en illustration af, at anvendelsen af LST hjælpemidler, åbner døre for en masse muligheder i de unges fremtidige uddannelsesliv og ungdomsliv generelt. Storytellingen i - og omkring spillet er bygget op omkring følgende pointer: "Du er mere end din ordblindhed", "Verden står åben" "Mulighederne er mange, men der vil være bump på vejen", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".


          1. Ét spil kan rumme 4-5 unge og kan anvendes igen og igen til en ny gruppe.
          2. Hvert spil indeholder 6 missioner. Billederne viser, et udvalg af missionerne. Alle materialerne er pakket i en taske til ét samlet spil.
          3. Spillet har en spilletid på ca. 60 minutter efter introduktion. Det har et transportabelt format og kan bestilles enten til en gruppe eller som klassesæt.Der medfølger en udførlig manual. Efter gennemlæsning af manual fungerer spillet som plug and play.


          Fleksibelt materiale:

          Det er vigtigt, at de unge får en succesoplevelse gennem spillet.Materialet tilbyder derfor en fleksibilitet.


          • Sværhedsgraden kan justeres ved at gamemaster (personen der faciliterer spillet) giver de unge flere eller færre ledetråde.
          • Hertil kan spilletiden forlænges eller undlades.
          • Gruppernes størrelse kan reduceres, hvis det vurderes at være mere hensigtsmæssigt for de pågældende unge.
          • Man kan vælge at være flere gamemasters eller at være færre grupper, der spiller spillet på samme tid.


          PRIS:

          Alle priser er inklusiv levering, en times face to face introduktion og en spilmanual.

           

          1 spil (4-5 spillere)= 2600 kr. ekskl. moms

          2 spil (8-10 spillere)= 3900 kr. ekskl. moms

          3 spil (12-15 spillere) = 5300 kr. ekskl. moms

          4 spil (16-20 spillere) = 6700 kr. ekskl. moms

          5 spil (20-25 spillere)= 8100 kr. ekskl. moms

          6 spil (24-30 spillere)= 9500 kr. ekskl. moms

          7 spil (28- 35 spillere)= 10900 kr ekskl. moms


          LEVERINGTID 3-4 UGER


          "Opgaverne i spillet er meget forskellige, så jeg føler, at alle i gruppen var gode til noget".

          Elev 9. klasse


          "Der er ikke lige så mange fede effekter, som hvis man er i et "rigtigt" Escape Room, jo fordi det er lavet i en taske. Men jeg synes faktisk det var meget sjovt og godt lavet".

          Elev 8. klasse


          "Jeg tror, jeg kommer til at bruge disse hjælpemidler i min fritid. Ofte har jeg svært ved at læse skilte, menukort osv. Men jeg synes at særligt den ene app er god".

          Elev 7. klasse



          "Det er en stor fornøjelse at spille spillene med børn og unge, da de både er lærerige og underholdende. Klassekammeraterne og lærerne får også stort udbytte af at deltage i spillene og blive eksponeret for de ordblindes udfordringer og handlemuligheder".

          Konsulent ved CFU og AKT i folkeskolen. 



          "Spillene tilbyder fleksibilitet og tilpasning til fx særlige udfordrede grupper. Her kan tidsfaktoren undlades og grupperne kan støttes med flere ledetråde".

          Lærer i folkeskolen


          Motivation på spil

          Spillet er et eksempel på et refleksionsspil. Motivation på spil er udviklet i samarbejde med 

          Maria Schack. Spillet er baseret på

          "Den Motiverende Samtales" teknik. Det er målrettet pædagoger, socialrådgivere, mentorer, vejledere, rusmiddelbehandlere, jobcentre etc, der ønsker en evidensbaseret og effektiv samtaleteknik i arbejdet med menneskers motivation og handlekraft. Gennem spillet trænes teknikken og tilgangen bag "Den Motiverende Samtale" krydret med funfactor og andre gamificerende elementer. Spillet er let at anvende og fleksibelt i forhold til tid og niveau. Det er udarbejdet i slidstærke materialer og har et professionelt layout. Ønsker du et refleksionsspil til formidling af et emne, et budskab, en teknik etc.? Og ønsker du muligheden for at få et skræddersyet spil, der kan også kan produceres i få eksemplarer? 





          Eventplanlægning


          Har du som skole, uddannelses institution, UU center, privat virksomhed, humanitær organisation brug for et event til børn og unge med læring for øje? Måske ønsker du at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed, en funktion eller et emne? Eller mangler du blot lidt krydderi til dit event? Med afsæt i dine ønsker og mål tilføjer jeg kreativitet, gamification og storytelling til dit event. Jeg har erfaringer med både online og fysiske events. Jeg har udviklet events indefor en bred pallette fra skoler til private virksomheder alle målrettet børn og unge. Hvis du er nysgerrig på, om jeg kan hjælpe dit område eller branche så tøv ikke med at kontakte mig!

          Se eksempel på event nedenfor

          QR gåde jagt i naturområde

          En spiloplevelse i skøn natur med fokus på bevægelse, læring og samarbejde.


          QR gåde jagten i Romalt Bakker er udformet som spil målrettet udskolingelever og familier på tur i området. Eleverne dyster med og mod hinanden i mindre hold, og familierne får en gratis oplevelse sammen - i skøn natur.

          QR gåde jagten er udviklet ud fra det formål at motivere til bevægelse, skabe teambuilding og ikke mindst tilføje læring.

          Spillene har forskellige sværhedsgrader og temaer, herunder er den ene bane lavet som en klimabane med afsæt i FN s verdens mål.

           

          Opgaverne tager afsæt i en bred vifte af kompetencer. Tilligemed er alle opgaverne lavet som filmklip/lydfiler, der ikke forudsætter

          læse - skrivefærdigheder. 

          Spillet indeholder en introduktion og et  håndtegnet kort over gådernes placering.



          En QR gåde jagt er et lettilgængeligt spil - som kan tilpasses alle former for læring, formål og målgrupper. Måske du har allerede har formuleret opgaverne og har brug for teknisk support? Eller måske du gerne vil have en skræddersyet QR bane? Eller en dialog om mulighederne i din situation? 



          Klik her for at kontakte mig.


          Teambuilding og spiloplevelse


          Har du brug for et teambuilding arrangement til din ledelses gruppe, din personalegruppe, dine kursister, dine studerende etc. ? Leder du efter et

          helheds orienteret arrangement designet til præcis jeres organisation og med mulighed for at benytte unikke lokationer?


          I samarbejde med det erfarne teambuilding firma

          Green Adventure tilbyder vi helheds orienteret arrangementer med fokus på læring i et motiverende og trygt miljø.

          Vi hente det bedste fra old school teambuilding og kombinerer det med de motiverende elementer fra den analoge spilverden Spiloplevelserne kan tage form af escape games, hvor I ledes ind i en parallel verden og løser missioner med referencer til virkeligheden i jeres organisation. 


          Vi er særdeles trænet i at facilitere øvelserne og indbyder derfor altid til refleksion og evaluering, hvor I får mulighed for at drage læring i præcis jeres kontekst

           

          Rammerne omkring jeres arrangementer vægter vi højt, for netop at give jer en helheds orienteret oplevelse, hvor lokation og indhold går op i en højere enhed. Derfor har vi samarbejde med en række forskellige aktører og kan tilbyde at afvikle jeres arrangement på unikke lokationer.


          Tøv ikke med at kontakte os, vi drikker gerne en kop kaffe. 


          Stanley Schmûcker og Rikke Kramer

          Se eksempel på arrangement nedenfor

          TALK


          Talk er et 3 timers personalearrangement udviklet i samarbejde med Green Adventure

          (https://www.greenadventure.dk/) med fuld fokus på teambuilding, arbejdsmiljø, leg og kommunikation. Arrangementet er målrettet personalegrupper a 10-40 personer og er velegnet til team buildings dage, arbejdsmiljø dage eller stop op dage. 


          Formålet med arrangementet er at skabe et parallelt univers hvor personalegruppen, gennem et skræddersyet Escape Game, berører emnerne kommunikation, samarbejde, trivsel og ressourcer på forskellige måder.


          Arrangementet indledes med oplæg, øvelser og afsluttes med en evaluering, hvor erfaringerne fra spillet overføres til hverdagen på arbejdspladsen.



          Kontakt for yderligere informationer.